Sidor

måndag 22 april 2013

Rut

Idag hade jag lite RUT-hjälp här hemma, en ganska billig sådan. Tilda la in alla torktumlade underkläder på respektive ställe för 5 kr. Sen hjälpte hon till med disken och diskade alla kastruller själv för 4 kr. Jag ser fram emot att få en tonåring i huset sedan även om hon kommer ta mer betalt. ;-)


 

 Till middag blev det mos och smörstekt torskfilé  Jag åt blomkål- och broccolimos och resten åt potatismos. 




Medan Tilda diskade så dukade Alice upp på golvet och serverade saft.




Sen måste jag berätta om vad Theo sa tidigare idag. Jag passade på att öva lite på en låt som jag och min lilla sånggrupp ska framföra på söndag när jag hörde Theo skrika från ovanvåningen. 

"Mamma, är det du som sjunger?"
"Ja"
"Du måste sluta, mina små bilar ramlar ner från bordet"


Haha, sjunger jag så högt??





1 kommentar:

  1. Tror jag skall ta ett snack med Tilda om löneförhöjning :) Tycker hon är underbetald.

    SvaraRadera